Syndic voorziet VME van een Gratis Lening. Zijnde 10 000 €

1

Syndic voorziet VME van een Gratis Lening. Zijnde 10 000 €

M D
M D
#Regelgeving · 1 maand geleden

Vaststelling dat een SD een lening schenkt aan aan VME.Dat omdat gewone meerderheid, 576 /1 000 zijn kosten liever in aug. vereffend,na ontvangst van de huurinkomsten van vakantieapp.

Dat is nooit besproken geweest in het algemeen.Uiteraard geen akkoord,of voorafgaandelijke melding in een AV.

De minderheid 424/1 000  heeft zelfs vermeld dat wettelijk de betaling van kosten moeten verffend worden  ten laatste14 dagen na goedkeuring rekeningen.

Van het afgelopen boekjaar.

Die minder is dan 4 000 € per app.

VME van 7 app.

Minderheid 424/1 000voorgesteld zijn onkosten te betalen eind feb.14 dagen na A.V.Zelfs geen faktuur willen maken ter goeder order. Eind aug.verzoek tot betaling ontvangen.

Dat is een misbruik vanwege de Syndicus.Niet volgen van de BA,zelfs een grote deonthologische fout denk ik.

Geen korrekte manier van wettelijke behandeling.

Misbruik van vertrouwensfunctie.

Wat kan er daaraan verholpen worden?

Of gewoon aanvaarden?

Vriendelijke groeten,

D.M.

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3490 Andere particulier
1 maand geleden· Bedankje ontvangen

Rare wyndicus.  Ik moet de eerste syndicus nog tegenkomen die rekeningen betaalt zonder dat de VME-rekening gespijsd is ....

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Welke premies zijn er voor de doe-het-zelver?

Welke premies zijn er voor de doe-het-zelver?

Ontdek welke doe-het-zelf premies je als klusser kan aanvragen en bespaar zo op je verbouwkosten.

Lees meer

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter om te profiteren van negatieve prijzen: kan dat?

Een tweede digitale meter: hoe werkt dat en wat is het nut? We vroegen het aan Lara Lammens van Fluvius en energie-expert Joannes Laveyne van UGent.

Lees meer

Minister van Energie schaft renovatiepremies af en geeft hogere premies aan de laagste inkomens

Minister van Energie schaft renovatiepremies af en geeft hogere premies aan de laagste inkomens

De regering hervormt de Mijn VerbouwPremie. Vanaf 1 juli 2025 komt er meer steun voor lage inkomens, hogere inkomens ontvangen minder premie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag