Kring stopcontacten schakelen met relais
Ik wil 1 kring van 2x 4 stopcontacten schakelen met een relais die aangestuurd wordt door een Siemens logo PLC.
Op deze kring komt elektronica labo apparatuur te staan (soldeerbout, labo voeding, eventueel een pre-heater, test opstellingen,...)
Het is in principe wel de bedoeling dat ik de apparatuur eerst uit zet, en dan pas de kring uitschakel. Dus normaalgezien ga ik zelden vermogen schakelen.
Ik zie vooral teleruptors voor 16A, maar ik zou denken dat ik voor stopcontacten 20A moet kunnen schakelen.
Normaal gezien zou deze kring op 20A afgezekerd worden, maar eventueel zou ik hier ook een 16A automaat voor kunnen nemen.
Mag ik deze kring ook met een 16A relais schakelen, aangezien ik normaalgezien geen vermogen ga schakelen? (en een 16A automaat zetten.)
Of toch maar beter een vermogenscontactor gebruiken? Ik heb er een paar gevonden die met 24VDC kunnen aangestuurd worden, maar de prijsrange gaat van 50 tot 150 euro.
Kan er iemand mij een vermogenscontactor aanrader ? (NO hulpcontact mag, maar moet niet.)