6

Onduidelijke offerte

Sarah80
Sarah80
#Bouwpartners · 12 jaren geleden
In juli gingen we kijken voor een schuifraam van een bepaalde kleur die we toen daar in de showroom hebben doorgegeven. In augustus kreeg ik via mail de offerte die ik tekende en terugstuurde. Alleen... op de offerte stond een typenummer van de kleur (dewelke ik niet heb nagekeken of dit correct was) uiteindelijk bij de levering van het raam bleek het dus de foutieve kleur te zijn. Conflict met de firma: ik had maar moeten nakijken of zij het juiste nummer er hadden bijgezet. Klopt dit? Kan ik daar iets aan doen?

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3496 Andere particulier
12 jaren geleden
Als ze de RAL kleur geleverd hebben die op de offerte stond dan zal het moeilijk zijn om te bewijzen dat je een andere kleur wou tenzij er bv ook een kleurbeschrijving aanwezig was (bv ottergrijs) die een ander RAL nummer heeft.
0
Sarah80
Sarah80
0 2 Verbouwer
12 jaren geleden

Er stond inderdaad geen kleurbeschrijving bij dus het is woord tegen woord neem ik aan? Pech voor mij dus...

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
12 jaren geleden

Niet woord tegen woord, aangezien zij een offerte hebben met RAL-kleur erop met daaronder jouw handtekening. Een spijtige situatie voor jou, maar zij staan sterker - je bent dus afhankelijk van hun goodwill om tot een oplossing te komen.

0
Sarah80
Sarah80
0 2 Verbouwer
12 jaren geleden

Goodwill is er zeker niet, enkel verwijten dat ik het maar had moeten nakijken. Enfin, slechte reclame is het zeker en vast. Ik ga ze proberen zwart te maken tot en met!

0
Vdb
Vdb
5 76 Andere professioneel
12 jaren geleden
Zeer jammer voorval. Bij ons klopte de kleur wel, maar op bepaalde plaatsen was er bij ons afgesproken om gezandstraald glas te plaatsen. Bij plaatsing ook plots een heldere venster. Ook eerst de reactie van de firma: "ja maar u had maar de codes van de ramen moeten nakijken". Ik heb uiteindelijk wel op goodwill kunnen rekenen en kreeg een volledig nieuw raam. Misschien wel belangrijk: ik had nog geen euro betaald en het ging over een aanzienlijke som van +20.000 euro.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Aannemers werken soms aan een uurtarief in de plaats van een vast bedrag. Met deze tips vermijd je discussies over het aantal gepresteerde uren.

Lees meer

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever: van takenpakket tot prijs

De EPB-verslaggever waakt erover dat jouw (ver)bouwproject aan de EPB-regelgeving voldoet. Wat behoort er tot zijn takenpakket en hoeveel bedraagt de prijs?

Lees meer

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Bespaar tot 50% op bouwkosten met zelfbouwpakketten van Swipe Zelfbouw en Easykit. Ontdek hoe je kosten bespaart en kwaliteit garandeert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag