4

Verbouwingsdossiers niet terug te vinden

treezeke
treezeke
#Bouwpartners · 11 jaren geleden
Hallo, Wij hebben onlangs een woning aangekocht die een zestal jaar terug volledig verbouwd werd. Nu hebben wij bij die firma (die gaven alle werken door aan onderaannemers) gaan informeren of er een plan was van deze verbouwing omdat wij toch graag een inzicht zouden krijgen van hoe de riolering en elektrische leidingen in die tijd gelegd zijn en aangesloten voor het geval er ooit problemen mochten zijn. Zij zeggen ons echter dat ze niets hebben, en de vorige eigenaar sprak dat er geen verbouwingsdossiers was. Weet er iemand of er ergens (bv. bij het Kadaster) iets terug te vinden zou zijn van plannen of dergelijke?

Alle reacties

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
11 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Als het inderdaad zo'n grondige renovatie was, moet er een vergunning zijn ingediend bij de gemeente. Zelfs bij een eenvoudige dossiersamenstelling moet daar volgens mij een tekening van de geplande werken bijzitten. Ik zou dus zeker eens aankloppen bij de dienst Ruimtelijke Ordening van je gemeente.

Of het kadaster je kan helpen, weet ik niet. Maar via deze link vind je alvast het adres van het kantoor in jouw buurt: http://www.kadaster.be/Kadaster/Waar_informatie_verkrijgen?

0
treezeke
treezeke
0 1 Andere particulier
11 jaren geleden
Dag Stijn, ik dacht eerst aan het kadaster, maar zal nu op de gemeente verder gaan informeren. Hartelijk dank voor deze belangrijke info en fijne feestdagen nog.
0
Kris M
Kris M
594 3479 Andere particulier
11 jaren geleden· Bedankje ontvangen
De vorige eigenaar zei dat er niets was dus zal er wel geen bouwaanvraag ingediend geweest zijn (voordeel is dat kadaster niet komt kijken om,t KI te verhogen na de verbouwing [blink] ) en dus niets terug te vinden op papier. Leidingen terugvinden valt best wel mee. Gebruik desnoods een zoeker. Afvoer: er moeten toch wel ergens controleputjes zitten ? Misschien kan de gemeente voor u opzoeken of de rioolaansluiting bij de verbouwing vernieuwd werd.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer voor je renovatie? Ontdek alles over kosten, planning en tips voor een vlotte totaal- of deelrenovatie. Kies de juiste aanpak voor je project!

Lees meer

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

Waarom zou je een vastgoedmakelaar inschakelen om je woning te verkopen? Ontdek wat je mag verwachten en hoeveel je voor de service betaalt.

Lees meer

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Waar de architect zich doorgaans meer bekommert om het exterieur, focust de interieurarchitect echt op details, afwerking van muren, vloeren,...

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag