13

Verplichtingen isolatie scheidingsmuur

VVDB11
VVDB11
#Regelgeving · 1 jaar geleden

Beste,

Wii willen een halfopen huis verbouwen.

Los van de praktische voordelen - zijn er enige verplichtingen qua isolatie op de (bestaande) scheidingsbuur met de buren? 

Onze buur eist hier vanalles, maar ik vind niet direct wettelijke verplichtingen terug.

bedankt

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5446 Andere professioneel
1 jaar geleden

Als er bronstige stieren voortdurend naast je slaapkamer liggen te brullen zal een rechter daar wellicht wel een einde aan willen maken 😊.

Tenminste als een akoestische test aantoont dat het te hinderlijk is en de norm overschrijdt.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
1 jaar geleden

J0

0
Charel
Charel
932 5446 Andere professioneel
1 jaar geleden

Het was uiteraard ironisch bedoeld net zoals jij het met die bronstige stieren wellicht ook ironisch hebt bedoeld.

Wat ik wil zeggen heb ik al uitvoerig gedaan bij mijn antwoorden aan TS en in de daarop volgende discussie met X.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Renovatieplicht voor verhuurders? Minimaal EPC-label vanaf 2030

Renovatieplicht voor verhuurders? Minimaal EPC-label vanaf 2030

Huurwoningen moeten vanaf 2030 verplicht een minimaal EPC-label behalen. Ontdek welke impact de renovatieplicht voor verhuurders heeft.

Lees meer

Dit verandert er in 2025 voor wie een woning (ver)bouwt

Dit verandert er in 2025 voor wie een woning (ver)bouwt

Heb jij een bouwgrond gekocht of ga je jouw woning dit jaar renoveren? Ontdek welke bouw- en renovatieregels er in 2025 veranderen.

Lees meer

Geen elektricien meer nodig voor plug-in thuisbatterijen: Synergrid wil regels aanpassen

Geen elektricien meer nodig voor plug-in thuisbatterijen: Synergrid wil regels aanpassen

Kan je binnenkort een plug-in thuisbatterij zonder elektricien installeren? Synergrid wil de regels aanpassen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag