Ik denk dat je de jaren 1920 bedoel en niet 2020 ?
--> klopt jaren 1920
Belangrijkste vraag is eigenlijk heb je weet wanneer die eerdere renovatiewerken zijn uitgevoerd ?
--> werd eens verbouwd in de jaren 70
Want daar draait het om.
Als deze werken in 1950 zijn gebeurd of vlak voor de verkoop is dat wel een groot verschil.
Risico ?
Ja dat kan problemen geven maar dan moet de waterdichting tussen kelder muren en vloerplaten en gevels niet in orde zijn.
Als deze 100% in orde zijn dan kan het veel minder kwaad .... alleen als je een natte ruimte hebt is dit moeilijker op te warmen. Vraagt dus meer energie. Vergelijk het met dagenlang regen, dan is je huis ook kouder dan dagenlang zon.
Dat water in die kelder kan dus wel extra verwarmingskosten meebrengen... maar weerom veel hangt of die vloerplaat is geisoleerd en hoe die kelder is afgedicht.
Je kan een permanente pomp installeren en dan jarenlang leegtrekken
of je kan onderzoekn waarom die kelder onder water staat.
Gegoten betonnen kelder van de jaren 1920 ??? Meestal waren dat gemetste kelders , dus veel kans dat er later is geadviseerd om een betonneke te gieten ( bekuiping) en dat dit flagarant verkeerd is gelopen.
--> ik voeg even ook een filmpje toe als mij dat lukt
Verkoper aansprakelijk stellen voor een verborgen gebrek ?
Wanneer heb je dit gekocht ?
--> akte is van 2024
En het belangrijkste van al : kun je aantonen dat de verkoper BEWUST dit heeft verzwegen en heeft verdonkermaant ?
Anders is het hopeloos om daar je energie en geld in te steken